Eduardo Jesús Marín Sanchez

He began his career as an illustrator and designer of hundreds of posters and flyers for discotheques and night clubs in Valencia night the 80s and 90s, as well as for major international concerts that took place in the city of Valencia: The Cult, The Cramps, Nirvana David Byrne, Ramones, Iggy Pop, Devo, The Mission, etc.

His flirtations with music and sound art through pilot projects such as Kindergarten or Freak Paradise, prompted him to be now a prolific composer of music and sound spaces for contemporary dance (mainly in the two companies in which he participates: La Casa Amarilla (“The Yellow House”) and Parpadeo (“Blink”)), for theatre and various audiovisual productions.

At the same time, his experience of 15 years as an artistic director and editor in advertising and video production has helped him develop a parallel career in which he hybridizes sound art and video art with technology and audiovisual performances.


Additional information
  • Sound: sound art, music, … etc.
  • Audiovisual genres: video art, videomapping, movies, short films, … etc.
  • Experimental poetry: sound poetry, visual poetry, performance, installations, etc.
  • Contemporary dance, performing arts.
  • Licenciado en Bellas Artes por la Universidad Politécnica de Valencia, 1989.
  • Doctor por el Departamento de Arte, Universidad Miguel Hernández, 2013.

La poética del fragmento y del intervalo en la poesía experimental sonora de Bartolomé Ferrando, 2013, cum laude.

  • Recovery of pioneering practices of action/life art of the Spanish historical avant-garde and its contribution to the history of European performance.
  • Artistic and medial interferences.
  • Abrazar el abismo (danza contemporánea), producción de La Casa Amarilla, 2016.
  • Sublimación. Proceso para evaporar el alma (danza contemporánea), producción de La Casa Amarilla, 2013.
  • Heaven (danza contemporánea), producción de Parpadeo, 2010, Festival Tanzart-Ostwest, Stadtheater de Giessen (Alemania).
  • Barrio, (espacio sonoro para una exposición de esculturas de Pepe Llácer), El Almudín, Valencia, 2009.
  • Ruanda, la caricia de dios, (teatro), producción de La Hungaresa Teatre, 2005.
  • Ídolos del pop, MUVIM, Museo Valenciano de la Ilustración, 2013.
  • Disparos a los músicos, Antiguo Convento Mosen Sorell de Valencia, 2006.
  • Un cuento para El retablo de las maravillas, 2005 Youth Film Festival in Southern Taiwan, Cheng Shiu University, Kaohsiung (Taiwan), 2005.
  • Free Movie, Observatori de les Arts 2005, Museo de la Ciencia Príncipe Felipe de Valencia, 2005.
  • Postpatetic, galería La Sala Naranja, Valencia, 2005.
  • Baix la garrofera, campo de algarobos en Algemesí, organizado por la galería La Sala Naranja, 2004.
  • Marín, Eduardo, Semánticas imprevistas en la yuxtaposición de imágenes en movimiento sin relación aparente, Universidad Politécnica de València, 2015.
  • Ferrando Colom, Bartolomé; Marín, Eduardo, “Extraviarnos”, en De la poesía visual al arte de acción, La Única Puerta a la Izquierda, 2014.
  • Rafeta y los peregrinos del ruido, Marín, Eduardo, Tierra, Valencia, 2005.
  • Marín, Eduardo, Música para una cena de primavera, Valencia, 2002.
  • Marín, Eduardo, et al., Digital y analógico, Kindergarten, Criminal Records, Valencia, 2002.
  • Marín, Eduardo, et al., La mejor hora, Garcín y Troupe, Seminola Records, Valencia, 1999.
  • Marín, Eduardo, et al., Hola mundo, Kindergarten, Tranquilo Niebla, Valencia, 1999.
  • Premio del público de la Sala Russafa a la mejor pieza de panza de la temporada 2015-2016, por Abrazar el abismo.
  • Premios de Teatro de la Generalitat Valenciana, Ruanda, la caricia de dios. La obra fue nominada al premio como mejor espectáculo de la temporada.
  • Es miembro fundador de la compañía de danza contemporánea LA CASA AMARILLA, con la que ha producido más de 10 piezas de danza desde 2006.
  • Forma parte del grupo de investigación IAMLab (Laboratorio de Interferencias Artísticas y Mediales). http://iamlab.umh.es/